• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85455
+
-

توزیع اقلام فرهنگی بین کاروان‌های اربعین

فرهنگی
توزیع اقلام فرهنگی بین کاروان‌های اربعین

مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از توزیع اقلام فرهنگی در بین کاروان‌های زائرین اربعین خبر داد. 

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام «سید رضا افتخاری» افزود: این اداره کل با همکاری اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان، اقدام به پوشش آموزشی و خدماتی در محورهای مختلف در پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی کرد.

افتخاری با بیان این‌که برگزاری کارگاه‌های آموزشی در پیاده‌روی بزرگ اربعین اجرا شده است اظهار کرد: همچنین دوره آموزشی ویژه خواهران طلبه همراه کاروان‌ها برگزار شد. وی از تحقق 2 دوره سرکشی از تمام موکب‌های مسیر کاروان‌ها خبر داد و اظهار کرد: تشکیل جلسات توجیهی و بررسی مشکلات موکب‌ها محور این سرکشی‌ها قرار گرفت.

وی افزود: در همین زمینه، رایزنی‌هایی با ادارات، نهادها و خیرین با هدف رفع مشکلات و موانع موکب‌داران انجام گرفت. مدیر کل تبلیغات اسلامی استان توزیع حواله برنج، روغن، گوشت قرمز و مرغ بین موکب‌داران را از اقدامات محقق‌شده با همکاری اداره کل صنعت و معدن استان دانست و تصریح کرد: جلسات توجیهی و آموزشی نیز در بخش‌های مختلف برگزار شده است.

 وی افزود: با توجه به این‌که روحانیون عمدتا متولی کاروان هستند و یا به عنوان مبلغ و همراه در کنار کاروان‌ها قرار دارند، کارگاه‌های آموزشی با پوشش روحانیون مستقر و طرح هجرت اجرا شد.

افتخاری با اشاره به اهمیت نگاه فرهنگی و معنوی کاروان‌ها به پیاده‌روی اربعین عنوان کرد: مدیران کاروان‌ها نگاه فرهنگی و معنوی به این سفر داشته باشند. وی ابراز کرد: همچنین باید تلاش شود که کاروان‌ها با همراهی مبلغ دینی و آشنایی با مسائل دینی، انقلابی و فرهنگی ایران و عراق که از سوی سازمان تبلیغات معرفی معرفی می‌شود، عازم شوند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان با اشاره به بازگشت زوار اربعین حسینی عنوان کرد: برنامه‌‌ریزی برای استقبال از زوار توسط مدیران دفاتر تبلیغات اسلامی، مسئولان استانی و شهرستانی انجام گرفته است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید